Terug naar de Motorpagina


Bijna Lente......


Het blijft lang koud, deze winter van 2010-2011. Niet dat het stevig vriest of zo, maar de temperatuur blijft schomelen rond het vriespunt. Zo af en toe worden de strooiwagens weer ingezet, om toch maar door de voorraad pekel heen te komen. Nee, 't blijft winter.
Maar eind januarie wordt het langzaamaan beter. Er zijn perioden met zon, met temperaturen boven het vriespunt. En als zo'n periode wat langer aanhoud, dan begint het motorrijders bloed te kriebelen. De motor staat in de schuur, netjes onder een hoes. Zou het al kunnen?? Maar een volgende vorstperiode slaat de hoop de weer licht-bevroren bodem in. Nog eventjes wachten dan, nog heel even wachten.
Maar op 7 februari is het toch zover. De vooruitzichten zijn wat de temperatuur betreft boven nul voor een langere tijd. De neerslagkans is nog vrij groot, maar toch.... De hoes wordt van de "Rode Rakker" gehaald, en vervolgens wordt de schuur vrijwel leeggeruimd om het hele geval wat ruimte om te manoeuvreren te geven. Maar dan staat 'ie toch weer buiten. Weliswaar vreselijk kaal, zo zonder accu, zadel en kuip, maar daar kunnen we wat aan doen.



weer buiten
... zonder accu, zadel en kuip ...

Het duurt niet lang om de machine weer helemaal aan te kleden. De accu heeft, vastgeknoopt aan de nieuwe 'Optimate' acculader, de winter goed doorstaan. Iets bijvullen met gedestileerd water, en aansluiten. Alle lampjes doen het, dus is het de beurt aan de kuip. Die wordt ook met zorg op de juiste plek gehesen, en kijk, nu ziet het er alweer als een echte motor uit. Alleen het zadel en het zijkapje nog.
En nu ik toch bezig ben.... Bij de laatste stamtafel in 2010 vertelde Frans me dat de kentekenplaat verlichting achter de plaat scheen, in plaats van er voor. Dat is niet helemaal goed, dus dat meteen maar even wijzigen. Daarvoor moet de beugel van het Krauser-rek los, en iets naar voren geplaatst worden. Het naar voren plaatsen is geen probleem, maar het weer vastzetten lukt niet, vanwege de spanning die op de delen staat. Een plastic bind-bandje biedt uitkomst, dat kan de delen bij elkaar houden terwijl ik de kentekenplaat weer vastschroef. De plaat wordt iets naar boven gedraaid, zodat de verlichting op de kentekenplaat, in plaats van achter de kentekenplaat schijnt.

Met de koffers erop, en voor de show nu, ook de TomTom eventjes, ziet de CX er weer goed uit.



ziet er goed uit
... ziet de CX er weer goed uit ...

Het enige wat ik binnenkort toch eens moet doen is de motor wassen. Volgens mij zit er nog modder en vuil op uit Normandië......




Terug naar de Motorpagina