Het is alweer de laatste woensdag van de maand, en zoals elke maand is
er de gezellige Veluwse stamtafel van de
Dutch Honda CX-500 club
Met dit keer een toertocht vooraf, samengesteld door Henk "Honkie
Tonkie". Welnu, dat willen we meemaken. Ook Michael gaat die kant uit,
en als we dan toch allebei die kant uit gaan, kunnen we ook wel samen
rijden. Iets voor half zeven vertrekken we dus samen vanaf tankstation
"De Haan" nadat we de CX en Silverwing hebben afgetankt. En om
vijf voor zeven zijn we al weer bij "Bud's". We zijn niet de eersten.
Een GL500, en dat moet Henk zijn, een CX650c, en die is van Theo en
een Diversion van Cosmar staan er al. Marcel met zijn 650
is kennelijk ook net aangekomen, en vlak na ons komen ook Frans met
een CX500 en Erik aan. De laatste op zijn Goldwing, want het wil
maar niet lukken met de blok-revisie. Ook de eerder aangekomenen komen
nu tevoorschijn, en na alle begroetingen maakt een ieder zich
langzaamaan gereed voor de tocht.
|
... begroetingen ...
|
De tocht begint iets na zeven uur, en gaat vanaf de parkeerplaats bij
"Bud's" naar links. Na een aantal kilometers gaat we rechtsaf, de
Kampsteeg op, richting Hoog Soeren.
Linksaf, de Soerenseweg op, waarbij de motor zo door elkaar geschud wordt
dat ik dacht dat mijn trouwe "Rode Rakker" uit elkaar zou vallen van
de bobbels. Maar daar is Apeldoorn al, met een wat beter wegdek. Links,
langs de Naald, en dan rechts, en wat bochten verder een stuk langs het
kanaal.
|
Verder in de richting van Teuge gaat het, en door Twello, en door Wilp
heen. Daar gaan we via polderweggetjes als de Kerkstraat en de
Weerdsestraat een eindje langs de rivier de IJssel. Het laatste stuk
van deze weg is gesloten voor auto's, maar met onze motoren hebben
we natuurlijk wel toegang.
|
Weer gaat het door een stuk bos heen, en dan
over door bomen omzoomde wegen naar Lieren. Daar gaat de weg het
spoor over, en wij, die de weg volgen dus ook. We vangen een glimp op van
het materiaal van de VSM, waar grote mannen met grote treinen spelen, en
dan ligt Beekbergen al weer voor ons. Hier wordt al een tijdje aan
de wqeg gewerkt, en we zijn gedwongen iets om te rijden. Het gaat een
klein stukje over de Arnhemse weg, maar dan weer het bos in, over
de Berg en Dalweg. Zo komen we in Hoenderloo. Dan gaat het de N304 op.
Ik vraag me af of we bij Ugchelen verder binnendoor gaan, richting
Assel, maar dat gebeurt niet. We nemen nog een klein stukje snelweg
mee, en daar krijgen we toch nog even dat oer-hollandse
verschijnsel: regen. Niet veel, en echt heel nat worden we niet, maar
de kuip bewijst weer goede diensten. Als we van de snelweg af gaan, houd
de regen op bijna direct op, en gedurende de laatste kilometers naar Bud's is
het al weer bijna droog.
|
Eenmaal binnen, wordt de stamtafel-tafel gezocht (elke keer weer ergens
anders lijkt het) en is het tijd voor de koffie, en een lange en
gezellige na-zit. Diverse onderwerpen komen ter tafel, zoals het
kopen van een GL, de stotter-problemen van mijn CX, valbeugels en een
weigerachtig vrijstand-lampje. Maar om tien uur vind ik het welletjes,
en maak ik aanstalten om toch maar weer eens naar Ede te gaan. Het
is gelukkig droog, alhoewel een beetje regen best handig zou zijn,
in verband met de stotter-problemen van de "Rode Rakker" tijdens vocht.
Zo weet ik niet of het probleem nu wel of niet is opgelost, met het
carburateur-slangetje achter het rechter zijdeksel. Samen met Michael
rij ik terug en rond kwart voor elf zet ik de CX op de standaard,
en onder de hoes.
|
Een leuke tocht gemaakt, een gezellige avond en afspraken gemaakt voor
de onderdelendag. Het is weer een goede bestede avond geweest.
|
... "Tyre" ...
|