Terug naar de Motorpagina


Stamtafel met Toertochtje



Het is alweer de laatste woensdag van de maand, en zoals elke maand is er de gezellige Veluwse stamtafel van de Dutch Honda CX-500 club Met dit keer een toertocht vooraf, samengesteld door Henk "Honkie Tonkie". Welnu, dat willen we meemaken. Ook Michael gaat die kant uit, en als we dan toch allebei die kant uit gaan, kunnen we ook wel samen rijden. Iets voor half zeven vertrekken we dus samen vanaf tankstation "De Haan" nadat we de CX en Silverwing hebben afgetankt. En om vijf voor zeven zijn we al weer bij "Bud's". We zijn niet de eersten. Een GL500, en dat moet Henk zijn, een CX650c, en die is van Theo en een Diversion van Cosmar staan er al. Marcel met zijn 650 is kennelijk ook net aangekomen, en vlak na ons komen ook Frans met een CX500 en Erik aan. De laatste op zijn Goldwing, want het wil maar niet lukken met de blok-revisie. Ook de eerder aangekomenen komen nu tevoorschijn, en na alle begroetingen maakt een ieder zich langzaamaan gereed voor de tocht.



...begroetingen...
... begroetingen ...

De tocht begint iets na zeven uur, en gaat vanaf de parkeerplaats bij "Bud's" naar links. Na een aantal kilometers gaat we rechtsaf, de Kampsteeg op, richting Hoog Soeren. Linksaf, de Soerenseweg op, waarbij de motor zo door elkaar geschud wordt dat ik dacht dat mijn trouwe "Rode Rakker" uit elkaar zou vallen van de bobbels. Maar daar is Apeldoorn al, met een wat beter wegdek. Links, langs de Naald, en dan rechts, en wat bochten verder een stuk langs het kanaal.

Verder in de richting van Teuge gaat het, en door Twello, en door Wilp heen. Daar gaan we via polderweggetjes als de Kerkstraat en de Weerdsestraat een eindje langs de rivier de IJssel. Het laatste stuk van deze weg is gesloten voor auto's, maar met onze motoren hebben we natuurlijk wel toegang.

Weer gaat het door een stuk bos heen, en dan over door bomen omzoomde wegen naar Lieren. Daar gaat de weg het spoor over, en wij, die de weg volgen dus ook. We vangen een glimp op van het materiaal van de VSM, waar grote mannen met grote treinen spelen, en dan ligt Beekbergen al weer voor ons. Hier wordt al een tijdje aan de wqeg gewerkt, en we zijn gedwongen iets om te rijden. Het gaat een klein stukje over de Arnhemse weg, maar dan weer het bos in, over de Berg en Dalweg. Zo komen we in Hoenderloo. Dan gaat het de N304 op. Ik vraag me af of we bij Ugchelen verder binnendoor gaan, richting Assel, maar dat gebeurt niet. We nemen nog een klein stukje snelweg mee, en daar krijgen we toch nog even dat oer-hollandse verschijnsel: regen. Niet veel, en echt heel nat worden we niet, maar de kuip bewijst weer goede diensten. Als we van de snelweg af gaan, houd de regen op bijna direct op, en gedurende de laatste kilometers naar Bud's is het al weer bijna droog.

Eenmaal binnen, wordt de stamtafel-tafel gezocht (elke keer weer ergens anders lijkt het) en is het tijd voor de koffie, en een lange en gezellige na-zit. Diverse onderwerpen komen ter tafel, zoals het kopen van een GL, de stotter-problemen van mijn CX, valbeugels en een weigerachtig vrijstand-lampje. Maar om tien uur vind ik het welletjes, en maak ik aanstalten om toch maar weer eens naar Ede te gaan. Het is gelukkig droog, alhoewel een beetje regen best handig zou zijn, in verband met de stotter-problemen van de "Rode Rakker" tijdens vocht. Zo weet ik niet of het probleem nu wel of niet is opgelost, met het carburateur-slangetje achter het rechter zijdeksel. Samen met Michael rij ik terug en rond kwart voor elf zet ik de CX op de standaard, en onder de hoes.

Een leuke tocht gemaakt, een gezellige avond en afspraken gemaakt voor de onderdelendag. Het is weer een goede bestede avond geweest.



...tyre...
... "Tyre" ...

Met behulp van "Tyre" heb ik de route redelijk kunnen reconstrueren. Alleen het 'gesloten voor auto's' stukje wilde niet.





Terug naar de Motorpagina