|
Twee dagen later, op een niet al te koude vrije middag, ga ik aan het werk om
de knipperlichten aan te sluiten. Het Sigma rek was van metaal, en dus in
staat als 'massa' voor de knipperlichten te fungeren. Het net geplaatste
Krauserrek is van kunststof, dus moeten er massa-draden gemaakt worden. Ik
besluit om het meteen maar goed te doen en de nodige draden netjes het tot
achter (of voor) het achterlicht te laten gaan. Het gaat prima, en het
knippergedeelte werkt goed. Maar nu blijkt dat het achterlicht zelf niet in
orde is, want de ene keer doet het achterlicht het wel, de daarop volgende
keer niet.
|
Veel gezoek later kom ik tot de conclusie dat er een probleem moet zitten in
de bestaande achterlicht bedrading. Nu heb ik net al de bakken met overtollig
spul klaar gezet voor de onderdelenbeurs, en daar zat toch.....
|
Het andere achterlicht, met bedrading, is snel gevonden. Het gaat wat minder
snel om de draadgedeelten en fittingen over te zetten, zodat de beste delen
samen een goed functionerend achterlicht vormen, maar met veel proberen heb ik
een tijd later toch een goed werkend geheel op de “Rode Reservist” zitten. En
als ik alles aansluit en een paar keer test, met daartussendoor wat gefriemel
en gepor in de dradenknoop aldaar, blijft alles werken.
|
Zadel erop en klaar. Weer een klusje van mijn lijstje.........
|
De volgende dag ging ik bij Theo J. langs. Met bij me de twee beugels die net
niet pasten, waarop met een krasje aangegeven waar het gat eigenlijk had
moeten zitten. En, ook niet onbelangrijk, met de “Reservist” waar die beugels
op moeten passen. Met een grote boor werden op de afgetekende plaatsen twee
flinke gaten gemaakt, waarna de beugels zonder veel problemen vastgezet konden
worden. Weer een probleem minder.
|
Niet dat ik nu klaar ben met dit project-CX geval, want er moet nog een
keertje gekeken worden waarom de Vetterkuip uit het midden zit, en ook moet de
vastgeroeste claxon vervangen worden door een ander exemplaar.
|
En als ik daarmee klaar ben dan kan er op de “Rode Rakker” de overbrugging
schakelaar van de vrijstand vervangen worden. Die werkt niet meer, en dat is
best lastig als je per ongeluk de motor laat afslaan.
|
Genoeg te doen......
|
|