Het was de bedoeling om de motor van de kuip te ontdoen, en dan netjes in de
schuur te parkeren, tot het volgende jaar. Maar de plotse sneeuwval aan het
einde van de eerste week van december verhinderde dat plan. Eerst dan maar
even wachten totdat de sneeuw weer weg is.
|
Dat duurde niet zo lang. Zo ligt er een laag sneeuw van meer dan tien
centimeter, en amper twee dagen later is alles weg. En koud was het ook niet.
Vooruit dan maar....
|
In plaats van schoenen werden de motorlaarzen aangedaan, waterdicht, en lekker
warm. Gereedschap bij elkaar zoeken duurde ook niet lang, want het op en
afbouwen van de kuip heb ik tenslotte al vele malen gedaan, dus ik wist
precies wat ik nodig had. En dan naar buiten, waar het toch een paar graden
kouder aanvoelde als dat het op het eerste gezicht leek te zijn. Hoes van de
motor, en beginnen. En waar begint een mens dan mee? Juist, met de grote
hoeveelheden troepjes en spullen uit de kuip te vissen, die er in de loop van
de zomer in zijn blijven liggen. Dus gaat er ook een kratje mee voor de
rommeltjes en de troepjes
|
Een schroef, nou ja, dat kan, dat is niet vreemd, maar een suikerzakje, een
poetslap, een waterflesje uit Frankrijk, een zakje oploskoffie en nog meer
ongeregeld werd uit de vakken van de kuip gehaald. Naast natuurlijk de nodige
elektronica, zoals een oplader voor iPhone en een oplader voor de headset.
|
Alles werd in het kratje gedaan, om later (veel later) eens uit te zoeken. En
daarna werd de demontage aangevangen. Beenschilden eraf, kuip losmaken, en
niet vergeten de kabel tussen kuip en motor los te maken, anders zit ik daar
straks mee in de knoop. Met een klein half-uurtje stond de kuip naast de motor,
en kon ik aan het volgende karweitje beginnen.
|
... beenschilden eraf ...
|
Er moest wel wat ruimte gemaakt worden in de schuur, voordat ik de CX naar
binnen kon rijden. Gelukkig bleek het opruimen aardig mee te vallen. Een doos
op een andere doos, een karretje opzij en daar was de ruimte al die ik nodig
had om een hele motor neer te zetten. Wel moesten de vier fietsen even naar
buiten, maar toen was er voldoende manoeuvreer ruimte voor mij en mijn CX.
|
Achteruit naar binnen, want dan kon ik nog makkelijk bij de accu, en was het
op de middenbok zetten ook geen probleem. Binnen tien minuten had ik het voor
elkaar. De accu werd losgehaald, om op de Optimate aan te sluiten, en de hoes
werd over de motor gedaan. Goed beschermd stond 'ie daar dan. De fietsen er
weer voor, en nu was ik dus een paar maanden motorloos.....
|
Hoewel, er stond nog een tweede CX, de “Zwarte Zwerver”, en als ik de
opgeladen accu van de “Rakker” nu eens in die motor zou plaatsen.....
|
|