|
En toen belde Henk me op. Of ik nog belangstelling had voor een CX, die bij
hem in de weg stond, een blauwe 'B', in vrijwel originele staat, en rijklaar.
Dat komt dan zo ineens uit de lucht vallen. En hoe graag ik ook CX rij, daar
moest ik even over nadenken, en wat overleg plegen.
|
|
Het gevolg van overleg en denken was dat ik om 13:00 op dinsdag de 22ste juli
bij Henk stond, om weer een CX op mijn naam te zetten. Een mooie blauwe dit
keer. Het apparaat stond al op een aanhanger geparkeerd, dus na het
overschrijven kon ik de boel aankoppelen aan mijn auto-tje, en rustigjes aan
naar Ede rijden. Daar werd, met behulp van zoon Roelof deze nieuwste aanwinst
afgeladen, en op een vooraf uitgekozen plekje neergezet. Proefdraaien of wat
dan ook ging niet, want ik moest nog naar Driebergen, om een fiets en fiets-
bestuurster op te halen. Prioriteiten stellen, heet dat.
|
|
Toch kon ik het niet laten om die avond heel even te proberen of het ding wel
wilde starten. Met wat aandrang vanuit een spuitbus lukte dat zowaar. Ik had
eigenlijk ook niets anders verwacht, het is tenslotte een CX.
|
|
Wel merkte ik dat er in de uitlaatbochten de opdruk 20KW ingeperst stond. Ook
de carburateurs waren van het 'b' type, wat er op wees dat ik hier te maken
had met een (waarschijnlijk) uit Duitsland geïmporteerde CX. Ook het feit dat
de CX uit 1980 kwam, maar datum eerste afgifte pas 1988 was, wees hierop.
Voorlopig niets aan doen. Zolang hij draait, draai 'ie..........
|
|