Kleine klusjes aan nummer Drie |
De derde CX staat nu al weer een aantal dagen naast het huis. Het is te warm
om me druk te maken over wat er aan gedaan moet worden, en ik heb ook wel
andere dingen te doen. Maar als ik op een mooie zondag de schutting twee meter
naar achteren heb verlengd, dan vind ik het op maandag tijd om eens te kijken
of ik die vreemd gemonteerde knipperlichten van deze derde CX wat kan
fatsoeneren. Ik moet toch ergens beginnen met het wegwerken van de kleine
onvolkomenheden van deze motor.
| |
Want er zitten wel wat kleine onvolkomenheden aan. De knipperlichten zitten op
niet-standaard beugels gemonteerd, en na een kort testritje merkte ik een
olieachtige aanslag op de radiator, wat leidde tot de ontdekking dat de linker
voorpoot een bijzonder slechte plek in het chroom heeft. Ook de
koppelingskabel loopt niet waar ik die zou verwachten, wat waarschijnlijk komt
door het verhoogde stuur op deze CX. Om het verschil in lengte op te vangen
lijkt er een CX-'C' koppelingskabel te zijn gemonteerd, en die is voor het
mooi natuurlijk weer net iets te lang.
| |
... een bijzonder slechte plek in het chroom ... | |
Nu eerst die knipperlichten. Met dat extra beugeltje ziet het er maar raar
uit. Het linkerknipperlicht kan ik het eenvoudigste bij, dus dat wordt
losgehaald van de beugel, en mee naar binnen genomen voor onderzoek. Na even
puzzelen kom ik er achter dat de moer, die ik zojuist het losgedraaid, van
zogeheten 'engelse' draad is voorzien. Dat is op z'n minst natuurlijk wel
vreemd. En het is ook niet bij elke bouwmarkt te koop. Dat wordt misschien nog
wel lastig.
| |
... extra beugeltje ... | |
Dus gaat er nu eerst een flink half uurtje door alle dozen, in hoeken en gaten,
in blikjes en bussen gezocht worden maar twee stukjes ijzerwerk waar het
knipperlicht wel in past, en wat ook nog eens op de CX past. Het enige wat ik
kan vinden, zijn twee knipperlicht bussen die eigenlijk nog eens op mijn
"Rode Rakker" gemonteerd moeten worden. Maar misschien kan ik dat omdraaien?
| |
De lengte van de zojuist gevonden bussen is voldoende om de knipperlichten
netjes op de blauwe CX te monteren. De lengte van de oude bussen van de blauwe
is voldoende om de knipperlichten op een goede manier op de "Rode Rakker" te
monteren. Dus zo zou het moeten kunnen........
| |
Het linker knipperlicht van de blauwe wordt gemonteerd, en daarna wordt het
rechter knipperlicht losgehaald van zijn beugel en op een meer originele
plaats gemonteerd. Dat ziet er nu wel een stuk beter uit, zo zonder die
vreemde aanhangsels. En het werkt nog ook.
| |
... ziet er nu wel een stuk beter uit ... | |
Maar als ik ga kijken naar de bussen die straks voor de "Rode Rakker" gebruikt
moeten gaan worden is er een kleine tegenvaller. Ja, de moeren die ik heb
losgehaald zijn inderdaad voorzien van 'engelse' draad. Maar de bussen, die
daarmee vastgezet waren zijn voorzien van normale M10 draad, die nu helemaal
'verdraait' is. Hier is duidelijk iemand met meer enthousiasme dan kennis van
zaken bezig geweest. Het netjes monteren van de knippers van de 'Rode Rakker”
moet dus eventjes wachten, totdat ik de juiste busjes heb gevonden......
| |
|