Na het spuiten van kuip en zij kapjes was er natuurlijk altijd nog het
probleem van het embleem. Dat embleem wat zo mooi de tekst CX500 weergeeft op
de zijkapjes. De door mij gebruikte zij kapjes waren niet voorzien van de
juiste emblemen, maar via de site van de Dutch CX500 V-twin club had ik een
setje kunnen ophalen bij een mede clublid. Dat er geen bevestigingspuntjes
meer aanzaten was eigenlijk geen probleem. Maar hoe zet een mens zoiets vast,
zonder die bevestigingspuntjes. Dat was nog een uitdaging.....
|
Bij de originele zij kapjes van de "Rode Rakker" had ik, nadat er een
bevestigingspootje was afgebroken, een nieuw gaatje geboord in het zwarte
gedeelte, door het kapje heen. Zwart boutje erin, moertje er achter en klaar.
Maar kon dat niet anders? En dan het liefst zonder een gat in het kapje erbij
te maken. Toegegeven, het zou extra moeite kosten, maar aan de andere kant,
het was koud en nat, en ook zonder de beide 'Honda' emblemen reed de motor ook.
|
Dus werd er af en toe eens wat gepast, gemeten en bedacht. Zonder veel
resultaat overigens, want ik vond het allemaal te moeilijk, te lastig en
gewoonweg niet mooi genoeg. Maar eind februari was ik het zat. Op de plek waar
de bevestigingspinnen hadden gezeten werd een klein gaatje geboord, eerst heel
klein, als gids-gaatje, daarna opgeboord met een boortje van vier millimeter.
En dat was dat.
|
Bij gebrek aan kleine zwarte boutjes werden simpele messing boutjes genomen,
weliswaar erg lang, maar die werden snel op de juiste maat gezaagd. Boutje in
het gat, embleem op het kapje plaatsen, en tot slot alles met een sluitring en
een tweetal moertjes aan de achterzijde van het kapje vastzetten. Daarna het
kapje op de CX zetten.
|
... embleem op het kapje ...
|
Zo, klaar. Het had wel even geduurd, en het had misschien wel veel beter
gekund, maar nu zaten de emblemen er weer op, en het zag er niet eens erg
beroerd uit.
|
Kleine klusjes zijn ook klusjes....
|
|