Bij het vervangen van de balans-pot had ik gezien dat de voetsteuntjes, die
met dezelfde bout vastzitten als de uitlaatdempers, er toch wel erg slecht aan
toe waren. Niet dat ik vaak met een passagier achterop rondrijd, maar toch....
|
Via het forum van de Dutch CX-V twin club wist ik een setje voetsteunen te
vinden. En deze waren in een veel betere staat als de set die nu achterop mijn
Rode Rakker zaten. De bout waarmee voetsteun en uitlaatdemper vastgezet moet
worden heeft een kop van 17mm. Normaal zet men dat vast met een dopsleutel ,
die precies in de uitsparing van de voetsteun past. Echter, de voetsteun was
ooit eens een tikje beschadigd, en een dop 17 paste niet meer in de uitsparing.
Een pijp-sleutel, die gewoonlijk iets dunner is, paste net wel. Maar bij het
sleutelen aan de motor heb je niet steeds een pijpsleutel 17 klaar liggen, wat
al een paar keer voor een flinke uitdaging had gezorgd.
|

... voetsteunen ...
|
De oude voetsteunen werden losgehaald, en tot mijn grote tevredenheid kon ik
nu aan beide kanten gewoon dop 17 gebruiken om alles vast te zetten. Ook de
rechter uitlaatdemper werd nog even extra vastgezet in de H-box, want het leek erop
dat deze óf niet was vastgedraait, óf zich had losgewerkt.
Het was een heel klein klusje en toch een grote verbetering.
|
|