En dus had ik er een CX500 bij. Maar het motortje moest nog wel naar Ede
verhuisd worden. Het zou best kunnen, zo was uit het verhaal van Andre
gebleken, dat de CX die afstand wel kon rijden, maar met elektra die het
hoogstens half doet was dat toch niet aan te bevelen. Bij een clublid kon een
aanhanger geleend worden. Wel had dat een heleboel heen en weer rijden tot
gevolg, en daar zat ik ook niet echt op te wachten. Bedankt voor het aanbod,
maar er werd geen gebruik van gemaakt. Bij de Fa. Boels werd een
motoraanhanger gehuurd, geschikt om achte mijn autootje te hangen, en op
vrijdag 5 oktober gingen JiMi, zoon Roelof en ik op weg om een CX op te halen.
|
... aanhangwagentje ...
|
In Nunspeet werden we hartelijk ontvangen, en terwijl ik de diverse spanbanden
klaar legde zorgden JiMi, Andre en Roelof ervoor dat de CX naar de aanhanger
kwam, Binnen de kortste keren stond het gevaarte op de kar, en toen was het
een zaak van spanbandje, vast trekken, nog een bandje hier en nog een bandje
daar, totdat we met elkaar van mening waren dat het ding geen kant meer uit
zou gaan. Nou ja, naar Ede toe, dat wel natuurlijk.
|
Na een kop koffie en een gezellig gesprek bij Andre was het tijd om weer te
vertrekken. En het rijdt heel anders met een lege kar als met een kar waar een
CX van tweehonderd kilo op staat. Voorzichtig werd de snelweg opgereden, en na
een kilometer of tien werd er toch gestopt. Zat alles nog vast, is er ergens
wat los?
|
Inderdaad bleek een los eind spanband los te wapperen achter de aanhanger aan.
Het losse eind werd vastgeknoopt aan de motor, en na een laatste controle van
spanning op de spanbanden, met een klikje extra op de ratel, werd de reis
vervolgd.
|
In Ede aangekomen hield JiMi de motor overeind, terwijl ik de spanbanden los
maakte. Maar er zat geen beweging in... Ik was vergeten om het touw los te
maken waarmee het voorwiel aan de aanhanger zat vastgeknoopt, juist om te
voorkomen dat de motor achteruit zou kunnen rollen. Toen dat touw los was, kon
ook de CX achteruit gerold worden. JiMi aan de ene kant, ik aan de andere kant,
en Roelof om het geval rustig naar achteren te laten rollen.
|
Toen de motor op straat stond begon ik met het opruimen van de spanbanden, en
het terug plaatsen van de oprijplaat en het loskoppelen van de aanhanger. JiMi
nam plaats op de motor, en Roelof duwde de CX op oprit op, en door de poort
naar de voorlopige standplaats. Daarna werd de aanhanger ook nog zo ver
mogelijk de oprit opgeduwd, en voorzien van een flink slot geparkeerd. JiMi
werd met de auto naar huis gebracht en om ongeveer half elf parkeerde ik de auto,
strak voor de aanhanger.
|
De CX stond achter het huis. Dat was de eerste stap. Morgen maar eens verder
kijken wat het was, en vooral hoe erg het was.....
|
|