Terug naar de Motorpagina


Verkoop van de Rode Rakker


Het was maar een heel klein probleem, het wiebelen van de kuip, en ook de oplossing was niet echt moeilijk: gewoon een paar schroefjes aandraaien en klaar. Dat ik, eigenwijs als dat ik ben, een extra verstevigingshoekje plaatste, en me daardoor weer een klusje op de hals haalde, tja, dat hoorde er een beetje bij.

Maar toch,, ook al is de CX in redelijke tot goede conditie, het begon me langzamerhand een beetje teveel te worden. Elk rammeltje, en elk hikje van de motor deed me de wenkbrauwen fronsen, en een zorgen rimpeltje in mijn voorhoofd verschijnen. Was het misschien tijd om de motor te verkopen, en verder te gaan, hetzij zonder, hetzij met motor?

De voor en tegen argumenten werden naast elkaar gelegd. Maar omdat motorrijden meer een kwestie van gevoel is, dan van logisch redeneren kwam daar weinig van terecht. Dan maar de knoop doorhakken. Ik had al een paar keer eerder op het punt gestaan de CX vaarwel te zeggen. Misschien was dit nu het juiste moment. En zo gebeurde het dat op de site van de Dutch Honda CX-V Twin Club de mededeling verscheen dat mijn CX, de welbekende 'Rode Rakker' te koop was.

En een paar dagen later was er een koper, voor een bedrag waar zowel hij als ik tevreden mee konden zijn. Weer een paar dagen later zou de CX opgehaald worden door Prosper, die al eens eerder een CX van me had overgenomen.

De 'Rode Rakker' werd ontdaan van alle zaken die de motor helemaal 'mijn' motor maakten. USB aansluiting, Optimate connector, navigatie aansluiting etc. gingen eraf. Wel bleven de upgrade van de kuip bedrading, en de alarm schakeling zitten, evenals de verlichtingsrelais voor en achter. Die hoorden gewoon bij de motor. Maar het zijdeksel, nee, dat bleef ook gewoon bij mij.

... bleef bij mij ...
... bleef bij mij ...

En toen was de CX niet meer mijn motor, en stond hij te wachten totdat de nieuwe eigenaar tijd en gelegenheid vond om de motor op te halen.





Terug naar de Motorpagina