SJK - EpiloogSint Jansklooster 2007 | |
| |
Wat de "Blauwe Engel" betreft, die heeft zich het hele weekend goed
gedragen. De motor voelt aan alsof er altijd erg flink op 'doorgetrokken'
is, en mijn rijstijl is toch heel wat rustiger. Bij thuiskomst werd, na de nodige afkoeltijd, het oliepijl gecontroleerd. Dat was wat telerurstellend. Het nivo van de olie was nu onder het minium gedaald, terwijl het voor vertrek er nog boven stond. Verbruikte deze CX dan zoveel olie? Dat zou het waarschijnlijk niet zijn, want onder het deksel dat de vervroegingspulsunit huisvest, op het randje van het blok, ligt een boel vettigheid. Waarschijnlijk zweet de pakking daar flink door. In elk geval een puntje om in de gaten te houden. | |
... boel vettigheid ... | |
Met de tang van Piet E. lukte het me een dag later om de inspectiedop
van het cardanhuis los te draaien. Onmiddelijk begon er olie uit te
stromen. Daar zat dus ruim te veel in. Ik liet het teveel eruit lopen,
en draaide daarna de dop er weer op. Vast, maar niet te vast. En op het
lijstje met spullen die ik nodig heb komt er een dop-voor-cardan bij.
Ook kocht ik een fles olie, en vulde het tekort in de motor aan. Het luchtfilter is vrijwel nieuw, dat had ik bij de ombouw van de spullen van de "Rakker" al gezien. Nu alleen nog de uitlaten misschien...... | |
|