Terug naar de Motor-pagina




SJK 2015 - Dag 3

SJK 2015

Sint Jansklooster 2015


Proloog        Dag 1        Dag 2        Dag 3        Epiloog


Na me nog een keertje lekker omgedraaid te hebben vond ik het tegen een uur of acht toch wel tijd om te kijken hoe het met het ontbijt zou zijn. En dat zag er, zoals gewoonlijk, goed uit. Broodjes, beleg, een eitje en vooral veel koffie. Ik liet het me goed smaken.

Nu ik mijn uitgebreide ontbijt, en de extra ronde koffie op had, vond ik het tijd om een klein begin te maken met het afbouwen van een stukje SJK. Het laatste wat gedaan was was het ophangen van het lampensnoer, en dat moest er nu ook als eerste weer af. De doos waar de lampen in terug geplaatst moesten worden was snel gevonden, en het grote lampen uitdraaien kon beginnen. En net als voorgaande jaren was het steeds weer zoeken naar het juiste doosje voor de juiste kleur lampen. Uiteindelijk lukte dat allemaal, en kon verder gegaan worden met het volgende deel, het wegbrengen van de tafels, en het afbouwen van de tenten.

... afbouwen van de tenten ...
... afbouwen van de tenten ...

Tussen alle bedrijvigheid door had ik de motor naar mijn tijdelijke onderkomen gereden, de caravan schoongeveegd en netjes achtergelaten, en alle bagage weer netjes in de motorkoffers opgeborgen. De dag tevoren had ik al uitgevonden waar de kortste weg vanaf het gras van de camping naar een verhard stukje weg was, en dat stukje weg kwam ook nog eens uit bij de inrit van het treffen terrein. De voortent werd dichtgedaan, en over het natte gras wilde ik naar dat verharde wegje rijden. Maar het was erg nat, en ik gaf een beetje te veel gas bij het wegrijden. Eventjes dacht ik dat de motor onder me weg zou glijden, maar het lukte om te corrigeren, en zachtjes naar het wegje te rijden. De motor werd neergezet, en dat was dat.

Het had wel flink geregend, de afgelopen nacht, en om de tentzeilen op te vouwen op het natte gras leek me een minder goed idee. Dus werd het opvouwen en inladen van de tafels eventjes gestopt, en met vier tafels naast elkaar geplaatst ontstond er een mooie ruime tafel om de tentzeilen op te leggen en op te vouwen.

Ik kreeg het gevoel dat ik flink bezig was om in de weg te lopen, nu er zoveel handen aan het werk waren. Was er nog iets wat niet gedaan werd? Ja, het oprapen van de vele parkeerplankjes. Niet het makkelijkste of leukste werk, maar ook dat moest gedaan worden. Alle plankjes werden bij elkaar gelegd op een grote stapel aan de rand van het voormalige parkeerveld. Wel bleven er een paar plankjes liggen, want die waren nog in gebruik. Het was natuurlijk mogelijk om die motoren 'even' opzij te duwen om zo'n plankje op te rapen, maar ik vermoedde dat de eigenaren van de motoren daar niet al te blij mee zouden zijn.

... vele handen aan het werk ...
... vele handen aan het werk ...

Tussen de klusjes door vond ik nog tijd om de kosten voor de gehuurde caravan af te rekenen. Maar wel vergat ik om de sleutel van de caravan uit mijn broekzak te halen. Pas later, toen ik een 'tot ziens' rondje maakte, voelde ik de sleutel in mijn broekzak. En toen was het probleem: waar leg ik dat ding neer. Er werd een oplossing gevonden, een voice-mail ingesproken voor de beheerders en ik hoopte dat het allemaal goed zou komen.

Op het treffen terrein werd het steeds leger. De meeste CX-ers en ander motorrijders waren al vertrokken. Ik keek het eens even aan. Zo te zien bestond de enige bijdrage die ik hier nog kon leveren uit het ijverig in de weg lopen, niet alleen van anderen, maar ook van mezelf. Hoog tijd om afscheid te nemen van de vrienden en kennissen. Het afscheid rondje duurde bij de een wat langer als bij een ander, en ik merkte dat ik lang niet met iedereen die ik had willen spreken een praatje had gemaakt. Misschien volgend jaar beter......

... meeste waren al vertrokken ...
... meeste waren al vertrokken ...

Om half twaalf verliet ik, met de regenjas over het pak heen, het SJK. Via de Zwartemeerweg, waar ik nog snel even de oordopjes plaatste, reed ik naar de N50. Bij Ens werd die N50 opgereden, en verhip, net als op de heenreis ging ook nu de brug open. Dat was niet zo heel erg, maar wel vervelend was het dat het zachtjes begon te regenen. Dat zachte regenen bleef met tussenpozen doorgaan, niet zo veel dat het echt ging regenen, maar wel zoveel dat het vervelend was.

Vanwege de regen besloot ik om, in tegenstelling tot de gebruikelijke route via Hoenderloo, gewoon de A50 en de A12 te volgen tot aan Ede. Het is een minder mooie route, maar het schoot wel lekker op. Op het eerste stuk van de A12 werd de druilerige regen een echte regen, maar dat was gelukkig redelijk snel weer over. De regenjas hield het meeste water aan de buitenkant. Toch was ik blij dat ik de afrit Ede zag. Om ongeveer kwart over een, nog steeds met wat miezerregen, reed ik de CX naar zijn vaste plekje achter het huis.

SJK 2015 was afgelopen.


Proloog        Dag 1        Dag 2        Dag 3        Epiloog



Terug naar de Motorpagina