Terug naar de Motor-pagina




SJK 2014 - Dag 3

SJK 2014

Sint Jansklooster 2014


Proloog        Dag 1        Dag 2        Dag 3        Epiloog


Doordat het praten bij het kampvuur nogal laat was doorgegaan was ik best wel een beetje brak toen om kwart voor acht mijn wekkertje afliep. Toch maar opstaan, en kijken watt de dag gaat brengen. Bij de tenten bracht de dag eerst een hoeveelheid water in de gootjes, wat met de nodige zorg eruit werd geduwd. En natuurlijk was daar het ontbijt, met zorg neergezet door de ontbijtploeg van de dag. Deze keer was ik weer ingedeeld voor de afwas ploeg, maar er was een kleine tegenvaller, de afwasmachine had een defect opgelopen, en kon nu niet gebruikt worden. Dus werd er overgeschakeld op het ouderwetse, maar toch zeer effectieve 'met de hand' afwassen. Bordje na bordje ging er erdoor, en na een tijdje waren we ook door deze hoeveelheid afwas heen. Als het tempo er inzit, gewoon doorgaan, ook aan deze afwas komt een einde.

Terwijl wij aan de afwas stonden werd er al een begin gemaakt met het afbouwen en ontmantelen van SJK2014. Lampen gingen weer in hun doosjes, het lampsnoer werd losgehaald en opgerold, en de tafels op een aanhanger geladen om ze netjes bij de camping weer af te leveren. Het lastigste is natuurlijk elk jaar weer het opvouwen van de grote party tenten, maar daarbij nam Lieke de organisatie stevig in handen. Eerst dit, en dat dat en dat gaat daar. En zo ging het snel. De buizenframes werden uit elkaar gehaald en in de juiste dozen gedaan, zodat we volgende keer niet alles hoeven uit te zoeken. Tentzeilen gaan daar, en de dan alles in de aanhanger.

Op het grote veld was ondertussen de leegloop van SJK ook al in volle gang. Tentjes werden opgevouwen, motoren werden bepakt. Na een afscheid, soms alleen met een handzwaai, soms wat uitvoeriger, vertrokken de CX-ers vertrokken in groepen of solo, op weg naar huis, hopend op een droge overkomst.

afbouw
... afbouw ...

leegloop van SJK
... leegloop van SJK ...

Ook Dianne vertrok, achter het stuur van de "Messerschmitt" Omdat dat autootje met moeite zeventig of tachtig kilometer per uur haalt, werden de snelwegen vermeden, en alles via secundaire wegen gereden. Ook Theo van U. die met auto en caravan volgde, zou die route nemen. Onderweg zouden ze elkaar aflossen, want ruim vier uur rijden achter elkaar is in een moderne auto al heel wat, en in zo'n dakloos klassiek driewielertje is het een hele opgave.

... achter het stuur van de
... achter het stuur van de "Messerschmitt" ...

Zo bleef uiteindelijk een klein handjevol vrijwilligers achter om de allerlaatste dingen op te ruimen en in te laden. Maar de vrijwilligers hadden een dubbele taak, want niet alleen moest SJK2014 netjes afgebouwd worden, ook de eigen tent moest mee.

In mijn geval moest ik er voor zorgen dat de de caravan bezemschoon achtergelaten werd. Gelukkig was er een bezem in de buurt, waarmee dat klusje geklaard kon worden. Het was een goed idee geweest, om deze SJK mijn overnachting ander te regelen. Volgende keer weer? Ik weet het nog niet, dat is iets voor SJK 2015.

Na een laatste inspectie ronde over het veld, een laatste gang naar de vuilstort, en het laatste opruimen van spullen op de juiste plek was alles klaar. Bijna niets wees erop dat hier een grote groep motorvrienden een weekend met elkaar hadden doorgebracht. De auto's en motoren van de laatste vrijwilligers verlieten nu ook het veld, waar nog één klein caravannetje wachtte om de volgende dag opgehaald te worden.


Proloog        Dag 1        Dag 2        Dag 3        Epiloog



Terug naar de Motorpagina