Nu 'SJK' dichterbij komt is er de vraag, 'gaan of niet gaan?' Maar het treffen
van de Dutch Honda CX-V twin club is altijd gezellig, en de locatie is niet al te
ver van huis vandaan. Dus wel gaan. Maar in mijn achterhoofd zit nog de
herinnering aan die koude nacht in Vechta, en meerdere koude nachten op
meerdere treffens. Het zal de leeftijd wel wezen, vermoed ik zo.
|
Is er nou niet een andere manier om ter treffen te trekken, maar een tikje
meer tegemoet komend aan de oude botten ?
|
Die is er, zie ik, als ik de website van de camping “het Kamper Erve” bekijk.
Daar is een compleet ingerichte caravan te huur, tegen een niet al te hoog
bedrag. Altijd beter als een tentje, denk ik, hoe prettig dat tentje ook mag
zijn. Een ritje naar de camping, en een bezichtiging ter plekke doet me
besluiten om eens erg luxe te gaan doen tijdens dit SJK. De tent en het
luchtbedje kunnen thuisblijven, ik slaap deze SJK in een caravan. Een
bijkomend voordeel is dat het geheel wat verder van de algemene feestvreugde
van het treffen is gesitueerd, zodat er misschien ook nog geslapen kan worden.
|
We zullen zien.......
|
Op donderdag wordt snel nog even met de “Rode Rakker” naar de pomp gereden. De
tank is nog niet leeg, maar beter nu getankt, als straks een eind lopen. Het
is gelukkig vlakbij, want de rem piept onbeschrijfelijk. En vlak voor de derde
bocht, met een vaartje van hooguit 15km/u, rem ik zachtjes af, met veel gepiep,
totdat er niets meer piept, en ik de motor onder me vandaan voel schuiven.
Voetrem lossen red de zaak nog, maar er is iets ernstigs aan de hand. Langzaam
rijdend testen geeft als resultaat dat de achterrem het wiel compleet
blokkeert, vlak na die gillend hoge piep. En dat blokkeren bij 10-15 km/u is al
zo griezelig dat ik me afvraag of ik wel per CX naar SJK moet afreizen.
|
Ik plaats snel een berichtje op het forum, met de vraag wat de verzamelde
CX-deskundigheid er van denkt. Terwijl de antwoorden binnenkomen ben ik even
heen en weer naar Sint Jansklooster, om mijn kleppendeksel racer daar vast
neer te zetten.
|
Teruggekomen lees ik met stijgende bezorgdheid de antwoorden op mijn berichtje
op het forum, en die sterken mij in de overtuiging dat het verstandiger, en
veel veiliger is om het Rakkertje maar even te laten waar het is, en de auto
te nemen. Best balen eigenlijk, maar als het niet veilig is, dan blijft de
motor mooi staan waar hij nu staat, en na het weekend is hij weer aan de beurt.
|